Starten als franchisenemer bij Finzie

finzie coach vestiging delft Shariff Roling

Shariff Roling heeft op 1 maart 2018 zijn Finzie vestiging geopend in Delft. In dit interview vertelt hij waarom hij de overstap naar Finzie heeft gemaakt en wat zijn verwachtingen zijn van het ondernemerschap.

Hoe is de markt in Delft?

“Delft is te vergelijken met Rotterdam en Den Haag. Er zijn veel te weinig huizen voor het aantal kopers en daarom stijgen de huizenprijzen flink. Er zijn veel studenten die na hun studie hier blijven wonen en er wonen en werken veel expats in Delft. Dat biedt weer kansen!”

Wat heb je gedaan voordat je besloten hebt om franchisenemer te worden bij Finzie?

“Sinds 2011 werk ik in de financiële dienstverlening. Ik ben begonnen bij ABN Amro als adviseur particuliere relaties. Daar heb ik advies gegeven over betaalrekeningen, spaarrekeningen, eenvoudige beleggingen, schadeverzekeringen en leningen. Na een jaar ben ik binnen ABN Amro doorgestroomd naar de functie assistent private banking. Daar deed ik de eenvoudige financiële adviezen en de inventarisatie voor de complexe adviezen voor de private banker. Dat ging voornamelijk over de inventarisatie voor hypotheekadviezen, levensverzekering en financiële planning.

Na 2,5 jaar wilde ik heel graag doorgroeien in de rol van adviseur, maar dat kon niet direct bij ABN Amro. In 2014 heb ik die kans wel gekregen bij de Hypotheker. Daar ben ik opgeleid en heb ik de diploma’s behaald die nodig zijn om hypotheekadvies te mogen geven. Bij de Hypotheker heb ik veel complexe dossiers behandeld, waardoor ik mij in een sneltreinvaart heb ontwikkeld tot een deskundig hypotheekadviseur.

Deze ervaring heb ik meegenomen naar Hypotheekplatform, waar ik de laatste twee jaar heb gewerkt.”

Waarom heb je besloten om voor jezelf te beginnen?

“Mijzelf continue verbeteren op zowel persoonlijk als op professioneel vlak vind ik erg belangrijk. Nieuwe vaardigheden opdoen en mijn eigen grenzen verleggen staan daarin centraal. Het ondernemerschap heeft het voor mij eigenlijk allemaal: de klant centraal stellen en adviseren zoals ik dat gewend ben en aan de andere kant ook nieuwe vaardigheden opdoen. Als ondernemer moet je o.a. ook commercieel zijn, samenwerkingsverbanden opzetten, nadenken over marketing & communicatie en een koers uitzetten om je eigen doelen te kunnen behalen.

Tijdens een gesprek met een andere zelfstandige financieel adviseur werd mij gevraagd waarom ik eigenlijk nog niet voor mezelf was begonnen. Dat heeft me aan het denken gezet. Ik ben toen gestart met het schrijven van een ondernemingsplan om mijn mogelijkheden te ontdekken in de huidige markt. Het ondernemingsplan stond bijna compleet op papier toen ik Finzie tegen kwam. En hoewel ik sceptisch was in het begin, sloot Finzie aan bij mijn visie op financieel advies. Dat wat ik wilde neerzetten, dat doet Finzie al: een jonge doelgroep aanspreken met een laag tarief en op een slimme en vlotte manier.

Ik heb toen het formulier ingevuld en meerdere malen bij mij thuis gesproken met Geoffrey Bergh. Mijn enthousiasme voor Finzie groeide. Ik kan als ondernemer direct starten, want door de franchiseorganisatie is er al veel geregeld. Aan de andere kant heb ik de vrijheid die elke ondernemer heeft om zelf invulling te geven aan dit nieuwe avontuur om mij op persoonlijk en zakelijk vlak verder te ontwikkelen.”

Wat trekt jou aan in het geven van advies?

“Klanten zijn vaak onzeker en zoeken veel op internet. Doordat ze online zoveel vinden en hypotheekadvies ook enigszins complex is, zien ze vaak door de bomen het bos niet meer. Ze weten dan niet meer wat ze moeten doen. Ik vind het fijn om klanten iets uit te leggen wat zij (nog) niet snappen of waar zij onzeker over zijn. Zo kan ik kan een complex hypotheekadvies begrijpelijk maken voor iedereen. Dat geeft mijn klanten de zekerheid dat ze de juiste keuze maken als ze een hypotheek afsluiten.”

Waarom moeten klanten bij jou komen en niet bij een ander?

“De tarieven spreken voor zich. Wat ik regelmatig hoor van collega’s en ook van klanten is dat ik erg geduldig ben en lastige zaken helder kan uitleggen. Verder ben ik toegankelijk en voelen klanten zich snel bij mij op hun gemak.”

Finzie neemt de backoffice uit de handen, wat vind je daarvan?

“Daar heb ik een heel goed gevoel bij. Ik ben laatst bij geweest en daar is het een en ander vertelt over hoe de backoffice werkt en ik heb kennis gemaakt met een aantal medewerkers van de backoffice. Ik heb het idee dat de administratieve afhandeling van de dossiers in goede handen is op het hoofdkantoor. Dat vind ik wel fijn, want dan kan ik me focussen op wat ik echt leuk vind: het adviseren van mijn klanten en het vergroten van de naamsbekendheid van Finzie in de regio Delft.”

Ook starten als Franchisenemer van Finzie?

Nieuwsgierig geworden naar de Plug & Play formule van Finzie? Ben jij klaar om die nieuwe weg in te slaan? Om een eigen kantoor te beginnen en deel uit te maken van een sterke, vernieuwende formule? Met een team achter je dat jouw handen vrij maakt om te doen wat je écht leuk vindt?

Kijk op de franchise pagina voor meer informatie of maak vrijblijvend een afspraak met Marco den Boer (06 – 53 62 64 42 of ). Hij kan je alles vertellen over de kansen die onze formule jou biedt.

Word franchisenemer

Sluit menu Mijn Finzie Mijn Finzie
Zoeken
Maak een gratis afspraak