Tips of klachten

Klachten: als wij niet aan je verwachting voldoen

Het kan zijn dat wij niet aan jouw verwachtingen voldoen. Dat vinden we erg vervelend. We horen dit dan graag van je. Samen met jou en je financieel coach zorgen we dan voor een oplossing. Dat lukt het snelst als je telefonisch contact met je financieel coach of met ons opneemt.

Klacht oplossen

Je kunt ook je klacht per e-mail aan ons doorgeven op klachten@finzie.nl. Vermeld in je e-mail de volgende zaken:

  • Je naam, adres, e-mail en telefoonnummer
  • Een omschrijving van je klacht
  • Een inschatting van je eventuele schade (stuur bijvoorbeeld een nota als bijlage)
  • Hoe jij denkt dat we je klacht naar tevredenheid kunnen oplossen

Wanneer kun je antwoord verwachten?

Binnen tien werkdagen nemen wij contact met je op om de ontvangst van je klacht te bevestigen en te checken of we je klacht goed begrijpen. Ook laten we je weten wanneer we je klacht naar verwachting hebben opgelost.

Wat doen we met je klacht?

We bekijken je klacht aandachtig en zoeken uit wat er gebeurd is. We beoordelen je klacht in alle redelijkheid en betrekken daar uiteraard ook je financieel coach in. Als we tot de conclusie komen dat we fouten hebben gemaakt, bekijken we samen met jou waar we ons kunnen verbeteren. En hoe we je tevreden kunnen stellen. Je ontvangt binnen een redelijke termijn (maximaal 4 weken) definitief een antwoord met een oplossing.

Tevreden met de geboden oplossing?

Mooi. We zijn blij dat je tevreden bent met de oplossing. Je hebt ons in staat gesteld te leren van eventuele fouten en ons effectiever laten werken. Vanaf nu kunnen we ons blijven richten op het verder ontzorgen van jouw financiële situatie.

Niet tevreden met het antwoord?

Zijn wij er na alle inspanningen nog niet in geslaagd om jouw klacht naar tevredenheid op te lossen? Dan kun je contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) of bij een burgerlijke rechter. Finzie is bij het Kifid geregistreerd onder nummer 300.016299. Finzie kan een advies van het Kifid overigens naast zich neerleggen; het advies is niet bindend. Je klacht wordt door het Kifid alleen behandeld als je een particuliere klant van Finzie bent en je éérst onze klachtprocedure hebt doorlopen. We gaan er vanuit dat we je klacht gewoon samen kunnen oplossen.

Sluit menu Mijn Finzie Mijn Finzie
Zoeken
Maak een gratis afspraak