Bij Finzie doen we het net even wat anders dan andere financieel adviseurs. Naast dat we persoonlijk advies heel belangrijk vinden en nieuwe techniek inzetten, hebben we ook onderzocht waar klanten nu echt op zitten te wachten. Aan de hand van consumentenpsychologie en neurologisch onderzoek weten wij hoe de klant het liefst financieel advies krijgt.
Mensen zijn gelukkiger als hun geldzaken op orde zijn
Bij Finzie zijn wij ervan overtuigd dat mensen gelukkiger zijn wanneer zij hun geldzaken op orde hebben. Toch zijn maar weinig mensen dagelijks bezig met hun geldzaken. Voor veel mensen is het een ‘moetje’.
Hoe maak je een ‘moetje’ toch interessant en leuk? Dit was de centrale vraag toen we Finzie startten. We wilden er zeker van zijn dat we onze ideeën op de juiste manier vertaalden, voordat we de formule gingen opbouwen. Daarom hebben we onze ideeën wetenschappelijk laten testen.
Consumentenpsychologie en neurologisch onderzoek
Wij willen mensen ontzorgen. Geldzaken moeten goed en zo goedkoop mogelijk geregeld worden. Dan kunnen mensen zich bezighouden met dingen die zij wel leuk vinden.
Om er zeker van te zijn dat de klant ook achter ons product zou staan, maakten we gebruik van consumentenpsychologie en neurologisch onderzoek. Hiervoor zijn o.a. een aantal klanten onder een MRI-scanner gelegd en kregen zij beelden te zien. Op deze scans is te zien hoe mensen echt op verschillende uitingen reageren. Onze formule is dus niet gebouwd op de mening van klanten of van onszelf, maar op onderzoek dat aantoont hoe mensen echt over financieel advies denken.
Dit zijn we te weten gekomen
Wist je dat veel mensen het woord ‘hypotheekadvies’ koppelen aan negatieve emoties? Daarom hebben wij het over financieel coaches en niet over hypotheekadviseurs. Een ‘financiële coach’ zorgt ook voor een hogere koopintentie dan een ‘financieel adviseur’. Wij willen natuurlijk dat iedereen de intentie heeft om onze producten te kopen, dus vandaar dat je bij ons aan de slag gaat als financieel coach.
Ook weten we dat we ontastbare financiële diensten zo concreet mogelijk moeten vertalen. Klanten willen gewoon weten wat ze krijgen voor hun geld. Daarom zijn wij concreet: bij Finzie doen we alles voor je hypotheek, verzekeringen en spaargeld.
Daarbij is ons logo niet zomaar oranje. Uit de onderzoeken bleek dat oranje een kleur is die aandacht trekt en positieve emoties opwekt.
Het vertrouwen van de klant winnen
De onderzoeken bevestigde wat wij al dachten: echt veel vertrouwen heeft de klant niet in de financiële sector, laat staan in een nieuw financieel product. Bij ons geven klanten hun financiën voor een deel uit handen. Dat is handig, want dan hoeven zij zich daar geen zorgen om te maken. Ze moeten Finzie hiervoor wel vertrouwen.
Hoe we voor dat vertrouwen zorgen? Via onze app kan de klant al zijn gegevens inzien. Daarbij bepaalt de klant zelf hoe vaak hij op de hoogte gehouden wil worden en hoe vaak hij zijn financiële coach wil spreken.
Daarbij vergelijken wij alle hypotheekverstrekkers en een groot aantal verzekeraars. Hier krijgen we geen provisies voor. Hierdoor kunnen we bij Finzie echt onafhankelijk zijn en sowieso handelen in het voordeel van de klant.
Door de bomen het bos weer zien
Ook is het bekend dat de klant regelmatig last heeft van information overload en keuzestress als het gaat om financiële producten. Iemand die maar een paar keer in zijn leven een hypotheek afsluit, ziet door de bomen het bos niet meer. Hierdoor ervaart de klant stress, want welke keuze is de juiste voor hem?
Finzie vergelijkt tussen alle hypotheekverstrekkers en een groot aantal verzekeraars. Nadat we alles vergeleken hebben, leggen we de beste keuzes voor aan de klant en voeren zijn keuze direct uit. Dat maak het voor hem een stuk overzichtelijker en sneller om een goede keuze te maken.
Flexibele en ervaren coaches
Last but not least: veel financieel adviseurs zijn alleen tijdens kantoortijden te bereiken en vragen klanten naar hun kantoor te komen als ze advies willen. Bij Finzie vinden we dat onzin. Met alle mogelijkheden van vandaag, zijn onze coaches bereikbaar waar en wanneer de klant dit uitkomt. Heeft de klant het liefst ‘s avonds via skype een afspraak? Geen probleem! Spreekt hij liever ‘s morgens vroeg bij de Starbucks af? Dat kan ook! Komt iemand toch liever even met al zijn papieren langs op kantoor? Dan staat bij onze coaches de koffie klaar.
Daarbij zitten onze coaches al langer in het financiële vak dan vandaag. Finzie is opgezet door ervaren mensen met een radicale visie. Wij weten hoe de financiële markt werkt en helpen de consument de juiste keuze te maken.
Wil je kennis met ons maken?
Ben jij klaar om die nieuwe weg in te slaan? Om een eigen kantoor te beginnen en deel uit te maken van een sterke, vernieuwende formule? Met een team achter je dat jouw handen vrij maakt om te doen wat je écht leuk vindt? Neem die eerste stap naar je eigen vestiging waarin jij je kunt onderscheiden door een relatie met je klant op te bouwen en te gaan voor het allerbeste advies.
Kennismaken? Maak dan een afspraak met Marco den Boer (06 – 53 62 64 42 of marco.denboer@finzie-nederland.nl). Hij kan je alles vertellen over de kansen die onze formule jou biedt.