Het is de uitdaging van veel zelfstandig hypotheekadviseurs: kostendekkend blijven met een laag tarief. Hoe krijg je dat voor elkaar wanneer je de klant van A tot Z moet helpen en hoe kun je efficiënter werken?
Concentreren op het advies
Een echte adviseur wil maar een ding: advies geven. Een financieel adviseur wil de klant helpen zijn financiële zaken op orde te krijgen. Of dat nu om de hypotheek, het spaargeld of de verzekeringen gaat.
Helaas houdt het vak van de financieel adviseur meer in dan alleen advies geven. Dat advies moet uitgewerkt worden. De gegevens en papieren van de klant moeten op orde zijn en er moet overlegd worden met geldverstrekkers en verzekeraars. Daarbij komt nog dat je niet zomaar een AFM vergunning krijgt, laat staan dat het te doen is om overeenkomsten bij alle Nederlandse geldverstrekkers te krijgen als eenpitter.
Krachten bundelen
Toch is het mogelijk om als zelfstandig financieel adviseur de producten van zo goed als alle Nederlandse geldverstrekkers aan te bieden én voor een laag tarief. Hoe? Door de krachten te bundelen. Franchisenemers bij Finzie zijn allemaal zelfstandig ondernemer en hebben hun krachten gebundeld onder de paraplu van Finzie. Finzie regelt voor de franchisenemers de AFM vergunningen en zorgt voor de overeenkomsten met de geldverstrekkers. Ook neemt het service team van Finzie de administratieve taken uit handen, zodat de adviseurs zich kunnen concentreren op wat ze echt leuk vinden: advies geven.
Administratie uit handen geven
De klant heeft bij je aan tafel gezeten. Je hebt zijn wensen gehoord en zijn mogelijkheden gezien. Je hebt jouw beste advies gegeven en nu moet het geregeld worden. Maar eigenlijk wil je graag door met de volgende klant. Dat kan! Bij Finzie geef je het dossier namelijk door aan het service team. Zij zorgen ervoor dat alle papieren van de klant in orde zijn en zorgen dat het dossier rond komt. Meestal al binnen 2 weken tijd!
Slimme techniek
Als het dossier eenmaal rond is, wil je natuurlijk in contact blijven met jouw klant. Het zou zonde zijn als je hem na het afronden van zijn hypotheek uit het oog verliest. Door goede nazorg te leveren, bouw je een relatie op en daarmee creëer je ook een structurele stroom aan inkomsten. Daarom kunnen franchisenemers bij Finzie gebruik maken van slimme technieken die ervoor zorgen dat jij automatisch op de hoogte wordt gehouden van de (financiële) situatie van jouw klant. Bijvoorbeeld wanneer de renteperiode afloopt en de maandlasten van de klant omlaag kunnen door een scherper rentepercentage af te spreken. Op die manier blijf je als adviseur in beeld bij de klant. Wanneer de klant een nieuw huis wil kopen, zullen ze als eerste financiële raad vragen aan jou.
Meer klanten helpen in minder tijd
De grote ketens vragen nog steeds veel geld voor hun diensten en het rondkrijgen van de dossiers duurt in de regel langer dan nodig. Aan de andere kant gaan internetaanbieders ver onder de prijs zitten, doordat ze de klant geen persoonlijk advies geven. Uit onderzoek blijkt dat klanten persoonlijk advies wel prettig vinden bij ingewikkelde zaken zoals een hypotheek. Een persoonlijke coach die hen helpt tegen een scherp tarief is dus precies waar de markt om vraagt. Door de slimme technieken en het uit handen geven van de administratie houd jij meer tijd over voor jouw klanten. Met deze efficiënte manier van werken kun jij meer klanten helpen in minder tijd. Dat zorgt ervoor dat jouw tarief kan blijven concurreren met die van de grote hypotheekketens én met die van internetaanbieders.
Wil jij ook voor jezelf beginnen, efficiënt werken en je concentreren op advies?
Wil je voor jezelf starten en wil je dat ook voor een laag tarief doen? Ben jij klaar om die nieuwe weg in te slaan? Om een eigen kantoor te beginnen en deel uit te maken van een sterke, vernieuwende formule? Met een team achter je dat jouw handen vrij maakt om te doen wat je écht leuk vindt? Neem die eerste stap naar je eigen vestiging waarin jij je kunt onderscheiden door een relatie met je klant op te bouwen en te gaan voor het allerbeste advies.
Maak vrijblijvend een afspraak met Marco den Boer (06 – 53 62 64 42 of marco.denboer@finzie-nederland.nl). Hij kan je alles vertellen over de kansen die onze formule jou biedt.