Veelgestelde vragen over Sparen
Wij hebben de veelgestelde vragen over sparen voor jou op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via 088 – 766 38 38.
- Wat doet Finzie voor mijn spaargeld?
De Best Uit Garantie is de slimme dienst van Finzie waarbij wij continu zoeken naar de beste spaarmogelijkheden, verzekeringen en hypotheek voor jouw situatie. Dit doen we iedere maand opnieuw.
Hogere spaarrente
Finzie vergelijkt jouw spaarrekening(en) met andere mogelijkheden in de markt. Kun je bij een andere bank een hogere spaarrente krijgen? Dan informeren we je hierover via onze handige app en kun je daar zelf een rekening openen. Finzie vergelijkt momenteel alleen vrij opneembare spaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden die onder het Nederlandse en/of Europese depositogarantiestelsel vallen.
- Wat vergelijkt Finzie allemaal?
Finzie vergelijkt momenteel alleen vrij opneembare spaarrekeningen zonder beperkende voorwaarden die onder het Nederlandse en/of Europese depositogarantiestelsel vallen. In de toekomst voegen wij hier ook spaardeposito’s aan toe.
- Wat is het depositogarantiestelsel?
Het depositogarantiestelsel beschermt je spaargeld als een bank failliet gaat. In Nederland garandeert het depositogarantiestelsel je spaargeld tot €100.000,- per bankvergunning. Sommige banken delen een bankvergunning. Spaar je bij twee banken die onder dezelfde bankvergunning vallen, dan is je spaargeld bij deze banken samen tot €100.000,- gegarandeerd. Alle landen binnen de Europese Unie garanderen je spaargeld ook tot €100.000,-. De garantiestelsels van banken buiten de Europese kunnen afwijken. Als je een spaarrekening buiten de Europese Unie wil openen informeer dan bij de betreffende bank naar de voorwaarden.
Staat jouw vraag er niet tussen?
Bel 085 - 401 73 55